Assalamualaikum, welcome to the kota mimpi ngeri.

Wednesday 11 February 2015

Semester 2 (2014/2015)

Aduh pebenda pulak tajuk kali ni macam tak menarik langsung.  Hahaha, itulah yang aku hadap selama 3 hari final sem 1 ni.  Kenapa sem 2 ek, masa awal-awal aku pun pelik apasal lah sem 2.  Rupa-rupanya tu sistem Uni ni, sem 1 then sem2 last special sem tamat pastu ulang balik sem 1.  Tapi aku baru sem 1 sekarang ni, bila tengok member diploma dah sem 3,4,5 terfikir aku baru sem 1 kot, hahaha itu penipuan yang tak boleh diterima minda.  Jangan salah faham, aku sem 1 degree bukan diploma gurau je atas tu.

     Berbalik kepada tajuk, sekarang aku menghadapi final sem 1 and 3 subjek telah pun selamat dijawab dengan mata panda, bersungguh-sungguh dan housemate siap tegur nape aku tak keluar bilik.  Kalau kat matrik aku akan lepak kat beranda untuk study, sunyi la kononnya padahal port orang on the phone dengan ehem ehem.  Entah kenapa suasana macam tu buat aku boleh study sambil bertegur sapa dengan orang baru balik dari cafe atau mungkin surau.  Tapi kat sini beranda dia tak sama, hanya menghadap hutan Pahang yang tebal, sambil dengar bunyi burung bersiul, babi berdengus dan boleh jadi monyet mengintai hahaha gurau je monyet.

     Aku suka suasana kat sini, damai dan tenang daripada kesibukkan kota dan bunyi hon dan mat-mat rempit di waktu malam.  Dapat bayangkan kedamaian dia ala-ala berada di tepi sawah padi melayan angin bayu berhembus dan burung berkicau.  Layan habis kot, tapi untuk 7 hari lagi final exam aku akan kurungkan diri dengan buku dan nota-nota lecture dan insyaAllah dapatkan result gempak di Uni yang ku cintai ini.  Ganbatte qin!!!

#AkuDatangDalamKeadaanSunyiDanAkanBalikDenganSunyi

2 comments: